logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۹۳۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های فرهنگی زنجان؛

از اجرای نمایش "معشوقه ها چگونه اند" تا برگزاری جشنواره استانی فیلم و فیلمنامه استان زنجان

از-اجرای-نمایش-"معشوقه-ها-چگونه-اند"-تا-برگزاری-جشنواره-استانی-فیلم-و-فیلمنامه-استان-زنجان

در این هفته برنامه های متعدد فرهنگی در زنجان اجرایی می شود که نمایش معشوقه ها چگونه اند و جشنواره استانی فیلم از جمله این برنامه ها محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; "نمایش معشوقه ها چگونه اند" به نویسندگی و کارگردانی کامیار فرنژاد به مدت ٥ روز در محل سالن پلاتو فرهنگسرای نور ارشاد ابهر به اجرای عموم رفت .

این نمایش در ٢ سانس در ساعت  ١٧  و ١٩ با استقبال عموم مردم مواجه شد.

در این نمایش امیر سالار رجبی – سپهر کاظمی رضوانه شاه محمدی – علی حیدری – کامیار فرنژاد ایفای نقش نمودند.

 

*برگزاری نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نخستین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با همکاری و مشارکت موسسه دارالقرآن الکریم زنجان، دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

این جشنواره ویژه کودک و نوجوان می باشد سنین کودکان ( ٦ الی ١١) و نوجوانان ( ١٢ الی ١٨) برای شرکت در جشنواره است.

این  جشنواره در بخش های نقاشی، کتیبه و سفالگری، آثار برگرفته از قصص قرآنی با محوریت نماز، مسجد، مهربانی، راستگوئی، قرآن کریم، خود باوری، صرفه جویی و ... در ایام دهه فجر برگزار می شود.

آخرین مهلت ارسال آثار ١٠ بهمن است که اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان در ایام الله دهه فجر در محل دارالقرآن الکریم زنجان برگزار می شود.   

 

 *کمیته روستایی دهه فجر برگزار شد 

مدیر کل امور روستایی استانداری زنجان  در کمیته روستایی دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در روستاها حاصل شده است که لازم است این دستاوردها برای عموم تببین شود. 

محمودی با بیان اینکه روستاها با تشکیل شوراهای روستایی بسیاری از معضلات و مشکلات خود را حل می کنند، افزود: هر یک از روستاها با توجه به شاخص هایی همچون جمعیت روستایی به توسعه هایی مطلوبی دست یافته اند.

وی بر ضرورت اجرای برنامه های دهه فجر به صورت باشکوه در روستاها تاکید کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی و توطئه هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دامه دارد لازم است تا این برنامه ها پرشورتر باشد. 

در ادامه مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان زنجان هم به برنامه های کمیته روستایی در استان اشاره کرد و گفت: به همین منظور زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری به صدا در می آید. 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جشن های متعددی در روستاهای استان پیش بینی شده است، افزود: پروژه های شاخص در روستاهای استان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

وی به انتخاب و معرفی 40 روستای نمونه به عنوان الگوی جامعه تولید کننده و پیشرو اشاره کرد و گفت برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های مرتبط با تولید محصولات سالم و ارگانیک روستایی و عشایری، ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی رایگان در دهه فجر و شناسایی افراد شاخص و نخبه روستایی وعشایری در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای معرفی به ستاد دهه فجر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه های این کمیته در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره تولیدات زنان روستایی و عشایری، برگزاری مسابقات قرآنی روستایی و عشایری دهه فجر، دیدار با خانواده های ایثارگر روستایی، معرفی 40 شهید روستایی و عشایری، ایجاد مقدمات لازم برای طنین اندازی بانگ الله اکبر شب 22 بهمن در روستاها و جوامع عشایری از برنامه های این دهه است.

وی گفت: زمینه سازی برای حضور روستاییان و عشایر با لباس محلی و عشایر در راهپیمایی 22بهمن، معرفی چهره های موثر در انقلاب از میان روستاییان و عشایر، تهیه فیلم های یک یا دو دقیقه ای برای ترویج در فضای مجازی و فعال نمودن جوانان و نوجوانان روستایی و عشایر در روند برنامه ریزی و اجرای جشن ها و مراسم از دیگر برنامه کمیته روستایی استان زنجان است.

 

*برگزاری جشنواره فیلم در زنجان

انجمن سینمای جوان زنجان با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، حوزه هنری انقلاب اسلامی و موسسه تئاتر آزاد بهاران در راستای تحقق اهداف و سیاستهای فرهنگی هنری کشور و با هدف جریان سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر آموزش همگانی، ترویج زندگی سالم، فرهنگ شهری و ارزشهای انقلاب اسلامی،سومین جشنواره استانی فیلم و فیلمنامه استان زنجان را برگزار می کند. 

این جشنواره با هدف توسعه وگسترش تولید فیلم های کوتاه فاخر در استان، ترغیب فیلمسازان نخبه زنجانی به ادامه فعالیت های خود در استان، ارج نهادن به خلاقیت ها واستعدادهاى هنرمندان جوان، اشاعه وترویج ارزشها و مفاهیم والاى دینى و ملى، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اشاعه و ترویج فرهنگ شهروندی و اشاعه و توسعه فرهنگ شهرنشینی اجرا می شود. 

این جشنواره در موضوعات حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد و کارآفرینی بومی، فرهنگ و آداب رسوم شهر زنجان، بازنمایی فرهنگ بومی زنجان، مشاهیر و فرهیختگان زنجان، ترویج و بازنمایی معماری و هنر بومی زنجان، بازنمایی زنجان به عنوان شهر پیشرو، سبک زندگی، سبک زندگی شهری برگزار می شود.

 فرهنگ آپارتمان نشینی،محیط زیست، مصرف بهینه آب، مدیریت تفکیک و بازیافت زباله، فرهنگ رانندگی و ترافیک، جامعه و خانواده، نقش زن در خانواده و اجتماع، آسیب های اجتماعی و طلاق، کودک و شهر، خانواده و فضای مجازی،نقش زن در خانواده و جامعه و  پیشگیری از خشونت علیه کودکان و زنان از دیگر محورهای این جشنواره است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر